Обектите са просто данни, с добавени свойства и методи.
Свойства и методи
Пропъртитата са стойности , свързани с обекта. Методите са действия, които обектите могат да изпълняват.
Обект | Пропъртита | Методи |
---|---|---|
![]() |
car.name = Fiat car.model = 500 car.weight = 850kg car.color = white |
car.start() car.drive() car.brake() car.stop() |
В свойствата на колата се включват име, модел, тегло, цвят и т.н. Всички автомобили имат тези свойства, но стойностите на свойствата се различават от кола до кола. В методите на автомобила може да включват start() (запали), drive()(карай), break()(спри), и т.н. Всички автомобили имат тези методи, но те се извършват в различни времена.
JavaScript Objects
В JavaScript обектите са данни – променливи със свойства и методи. Почти „всичко“ в JavaScript може да бъде обекти. стрингове, дати, масиви, функции. Можете също така да създадете свои собствени обекти. В примера създаваме обект, наречен „person“, и добавяме четири свойства към него:
Разстоянията и новите редове не са важни. Декларацията на един обект може да се раздели на няколко реда:
Има много различни начини за създаване на нови обекти в JavaScript. Можете също така да добавяте нови свойства и методи за вече съществуващи обекти. Ще научите много повече за обектите по-нататък в този урок.
Достъп до Обектните Свойства
Можете да получите достъп до свойствата на обекта по два начина:
Достъп до Методите на Обект
Можете да извикате метод със следния синтаксис:
Този пример използва fullname() метода на person обекта, за да получите пълното име:
Методите на обектите са обикновени функции, които са определени като свойства на обект. Обектите написани като тип ключ – стойност (lastName: „Doe“) са много подобни на асоциативните масиви в PHP, Hash таблици и мапове в C, C++, C#, Java, Ruby. Или речниците в Python.
Към следващият урок JavaScript Objects